وبلاگ شخصی

مرنجان و مرنج

وبلاگ شخصی

مرنجان و مرنج

وبلاگ شخصی
یا علی مدد بزرگواران به این وبلاگ خوش امدید سایه تان مستدام باد
آخرین مطالب
نویسندگان
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
  • ۱۱ خرداد ۹۷، ۲۱:۵۸ - علیــ ـرضا
    ⁦❤️⁩
  • ۱۵ شهریور ۹۶، ۰۳:۰۲ - قالب رضا
    :)
چهارشنبه, ۲۰ بهمن ۱۳۹۵، ۰۱:۰۲ ق.ظ

خواص گریه

Hamid Masumi > ‏شب و عشق و علی

خواص گریه و عزاداری بر حسین بن علی علیه‌السلام از کتاب خصائص الحسینیه شیخ جعفر شوشتری.

خروج روح از بدن، گرفتاری بزرگ، هول شدید و عذاب دردناکی است. امیر المؤمنین علیه السلام در این باره فرموده است:مرگ جان کندن سختی دارد که وحشت انگیزتر از آن است که توصیف شود ویا در اندیشه های اهل این دنیا درک بشود. در حالی که گریه برحسین بن علی علیه‌السلام انسان را از آن نجات میدهد. 

امام صادق علیه السلام بر مسمع بن عبدالملک فرمود:ای مسمع!تو از اهل عراق هستی آیا قبر حسین بن علی علیه‌السلام را زیارت میکنی؟ گفت:نه زیرا دشمنان ناصبی زیادی دارم می ترسم نزد والی سعایت کنند و مجازات شوم. امام فرمود:ایا به گریه و زاری میفتی؟ گفت :بله به خدا گریه میکنم و خانواده ام اثر آن را در من میبنند و حتی از طعام امتناع میکنم. امام فرمود :هنگام مرگ، خواهی دید که پدران من بر بالین تو حاضر میشوند وبه ملک الموت سفارش تو را می کنند به نحوی که چشمت روشن میشود.

السلام علیک یااباعبدالله و علی الارواح التی حلت بفنائک و اناخت برحلک.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۱/۲۰
نویسنده ناشی